Jarný výpredaj -20% s kódom: JAR20

Triglavský národný park s výstupom na najvyššiu horu Slovinska Triglav 2864 m.n.m.

Ak máte naozaj radi prírodu a nevadí vám za ňou vycestovať mimo Slovenska, tak určite skočte preskúmať krásy Triglavského národného parku, ktorý sa nachádza v krásnom Slovinsku.

S priateľom veľmi radi trávime čas v prírode, turistikou, a preto sme sa rozhodli, že jednu z našich letných dovoleniek strávime práve v Slovinsku. Táto krajina a hlavne Triglavský národný park sršia krásou neporušenej prírody. Príroda je pre mňa miestom slobody, pokoja a širokého spektra učenia. Dodáva mi silu a energiu, ktorú počas bežných, stresujúcich dní strácam.

Rozhodli sme sa, že v Triglavskom národnom parku strávime 6 dní. Náš výlet sme poňali kempingovo. Dopredu sme si naplánovali trasy a miesta, ktoré sme chceli vidieť. Hlavným a najnáročnejším miestom bol výstup na Triglav, a preto sme prispôsobovali zvyšok dní a trás k tomuto výletu. Vedeli sme, že pred výstupom na Triglav budeme potrebovať minimálne jeden ľahší deň.

Počas plánovania nášho tripu, sme nemohli vynechať ani plánovanie oblečenia a vecí, ktoré si na náš trip vezmeme. Na Triglavskom národnom parku je super to, že aj keď je horúce leto, tak tam je aj v nižších nadmorských výškach je príjemne teplo. Rána a noci bývajú chladnejšie. Ochladí sa aj na 10-15 stupňov, takže moja voľba bola jasná, berieme určite so sebou Merino deku Warmi od Black hill outdoor, ktorá je skvelá svojimi termoregulačnými vlastnosťami. Takže o chladnejšie rána a noci sme mali postarané. Deka Warmi na skvele hriala v noci v stane a ráno pri našich kempingových raňajkách. Čo sa týka oblečenia, tam som neváhala ani sekundu a vedela som, že 90% môjho oblečenia, ktoré si do Slovinska zbalím bude merino oblečenie. No na náš trip mi chýbala bundička, ktorú by som využila na chladnejšie dni a na plánovaný výstup na Triglav. Voľba značky bola jasná a znovu som sa obrátila na Black hill outdoor. Môj výber padol na merino bundu Vesnu, ktorá ma podržala aj v naozaj chladných chvíľach. Má skvelé termoregulačné vlastnosti, je priedušná, ľahká a je ako stvorená na letné vysokohorské turistiky.

Prvý deň sme sa kempovali v kempe Vodenca pri dedinke Bovec. Kemp bol krásny, umiestnený v krásnej prírode s výhľadom na nádherné hory. Z okolia kempu ste počuli žblnkajúcu rieku Soču, ktorá sa nachádzala len pár minút od kempu. Ak máte radi vodné športy, určite tento kemp odporúčam, je na to ako stvorený. Na ďalší deň sme vyrazili na takzvanú SOŠKA POT (SOČA TRAIL), je to krásna trasa pozdĺž rieky Soča. Trasa začína priamo pri prameni rieky Soča a pokračuje až do obce Bovec. Celá trasa má cca 22 km. Po kemp Vodenca to je cca 18 km. Trasa je obojsmerná, čiže ju môžete začať v obci Bovec a ísť k prameňu rieky. My sme zvolili variantu od prameňu smerom do Bovecu. Na trase narazíte na krásne miesta, kaňony vytvorené riekou hlboké niekoľko desiatok metrov. Ak sa do Slovinska chystáte za turistikou určite túto trasu nesmiete vynechať.

Na ďalšie dva dni sme sa presunuli do Krajnskej Gori, konkrétne do kempu Špik. Ak plánujete v Slovinsku svoje ubytovanie riešiť formou kempu, určite vám tento kemp odporúčam všetkými desiatimi. Je to krásny, moderný a plne vybavený kemp. Pri kempe Špik sa nachádza krásna trasa k Martuljek vodopádom. Je to príjemná a nie moc náročná turistika. My sme začínali pri hotely Triangel Boutique. Od hotela po prvý vodopád nazývaný Martuljek vodopád spodný je to cca 45 min. K vrchnému vodopádu je to cca ešte 1 hod. Vrchný vodopád má neuveriteľných 101 m.

Nasledujúci deň sme si dali viac oddychový, pretože na ďalší deň nás už čakal výstup na Triglav. Náš oddychový deň sme začali vodopádom Priečnik, ktorý je krásny a je výnimočný tým, že môžete ho prejsť aj z jeho zadnej strany. Od parkoviska pri vodopáde Priečnik je to k vodopádu cca 15 min. Ak budete mať čas tak sa tam určite na vašej ceste zastavte, je to krásny zážitok! Ďalej sme pokračovali k Bledskému jazeru, ktoré je veľmi turisticky navštevované a je známe vďaka ostrovčeku, na ktorom stojí krásny kostol. Jazero Bled samo o sebe je naozaj krásnym výtvorom prírody, ale prišlo nám moc komerčné a turistické, preto sme posledný deň v Slovinsku strávili na Bohijnskom jazere, ktoré rovnako krásne ako to Bledské no nie tak turisticky navštevované a komerčné. Určite stojí za to na Bohijnskom jazere stráviť celé popoludnie, kúpať sa a užiť si krásu prírody.

Deň pred výstupom na Triglav sme si požičali ferratový set v dedinke Mojstrana v ​​Slovenski planinski muzej. Ferratový set až po chatu Planika nevyužijete, niekto ho nevyužije ani pri výstupe na samotný Triglav. No ja vám ho z vlastnej skúsenosti odporúčam. Výstup na samotný vrchol je v určitých úsekoch technicky náročnejší, avšak samotný zostup z vrcholu považujem za najťažší, takže vaša psychika určite uvíta pocit bezpečia.

Nastal deň D a my sme skoro ráno vyrazili z kempu Špik smerom k parkovisku nazývanom Pri Lesi. Od parkoviska, ktoré je umiestnené vo výške 950 m (čo beriem za veľkú výhodu :D) sme sa vydali dolinou Krma smerom k chate Planika 2400 m.n.m.. Svoj výstup na Triglav sme si rozdelili na dva dni. Prvý deň bola našim cieľom chata Planika, ktorá je umiestnená vo výške 2400 m.n.m.. Na chate Planika sme si rezervovali vopred miesto na prespanie. Odporúčam si miesto rezervovať vopred, pretože počas letnej sezóny sa vám môže stať, že budú mať všetky miesta na prespanie obsadené aj keď má chata kapacitu cca 100 ľudí. Webovú stránka, kde si môžete miesto na chate rezervovať: https://www.pzs.si/koce.php?pid=32

Na chate Planika prijímajú aj platobné karty, takže ak náhodou nemáte pri sebe hotovosť tak ponúkajú, aj túto možnosť, čo považujem za veľké plus, pretože na veľa vysokohorských chatách platobné karty prijímajú.  Ku chate Planika prechádzate krásnym údolím Krma, v diaľke počuť zvonce kravského dobytka, ktorý sa paše na krásnych vysokohorských lúkach.

Druhý deň sme vstali skoro ráno cca o 5:30, aby sme, čo najskôr zahájali výstup na vrchol. Od chaty sme vyrazili cca o 5:50 a na vrchole sme boli cca o 8:00. Výstup od chaty nám trval 2 hodiny a zostup tiež. Skoré ranné výstupy sú nádherne, príroda vám nachystá krásne divadlo vychádzajúceho slnka, ranných mrakov, ktoré lemujú hrebeň pohoria. Čakali tam na nás krásne výhľady na celé údolia Triglavského národného parku.

Náš trip do Triglasvkého národného parku bol nezabudnuteľným zážitkom. Čaro, ktoré príroda má je nenahraditeľné. Energiu, ktorú nám dáva je nezaplatiteľná. Vážme si prírodu, starajme sa o ňu s láskou a úctou za to čo nám dáva. A preto vždy rada podporím lokálnu značku, ako je Black hill outdoor, pretože jej na prírode záleží, správa sa k nej šetrne a vyrába skvelé udržateľné oblečenie.